Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Zimowe opony w Niemczech to konieczność

Samochody ciężarowe, autobusy. Trzeba zainwestować w opony
21.01.2011 00:00:00
Operatorzy flot samochodów ciężarowych, autobusów i autokarów, które poruszają się po niemieckich drogach, również w tranzycie, powinni zapoznać się z nowo obowiązującymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa. Obowiązująca od 4 grudnia 2010 r. zmiana w niemieckich przepisach dotyczących ruchu drogowego odnosi się do sytuacji, w której droga jest oblodzona, pokryta twardym i ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym. W takich warunkach wymagane jest założenie na osie napędowe pojazdu opon M+S. Niezastosowanie się do nowego przepisu grozi karą oraz przyznaniem punktów karnych. Zimową rodziną opon Goodyeara dla pojazdów ciężarowych i autobusów jest Ultra Grip, w której skład wchodzą opony na oś sterującą WTS, oś napędową WTD oraz niedawno wprowadzone na rynek opony naczepowe WTT. Goodyear oferuje 16 rodzajów ogumienia zimowego, w tym także opony miejskie.
Dotyczą one pojazdów o masie powyżej 3,5 tony oraz autobusów minimum z 8 miejscami, które podczas zimy korzystają z niemieckich dróg. Pojazdy te na osi napędowej powinny posiadać opony M+S, w przeciwnym razie kierowcy muszą liczyć się z karą - zwraca uwagę firma Goodyear.
Gdy na drodze śnieg lub lód
Obowiązująca od 4 grudnia 2010 r. zmiana w niemieckich przepisach dotyczących ruchu drogowego odnosi się do sytuacji, w której droga jest oblodzona, pokryta twardym i ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym. W takich warunkach wymagane jest założenie na osie napędowe pojazdu opon M+S. Niezastosowanie się do nowego przepisu grozi karą oraz przyznaniem punktów karnych.
Obecnie wszystkie dostępne w Europie opony Goodyeara na osie napędowe dedykowane do pojazdów ciężarowych, autobusów i autokarów to opony typu M+S. Jednak wszyscy kierowcy, nie tylko powinni przestrzegać nowych przepisów, ale także zadbać o bezpieczeństwo i odpowiednią głębokość bieżnika opon. Zgodnie z zaleceniami firmy Goodyear, głębokość bieżnika w warunkach zimowych powinna wynosić co najmniej 6 mm.
- Jesteśmy zadowoleni z tej zmiany przepisów, ponieważ niewłaściwe opony mogą prowadzić do konieczności pozostawienia pojazdu w trasie, co oznacza zakłócenie dostaw i chaos na drodze - powiedział Boris Stevanovic, dyrektor marketingu Truck Tires Goodyear Dunlop Tires Europe B.V. - Naszym zdaniem wszystkie pojazdy ciężarowe, autobusy i autokary poruszające się po drogach w warunkach zimowych powinny mieć opony zimowe, które lepiej sprawdzają się w niskich temperaturach, nawet na suchej drodze.
Zimowa rodzina
Zimową rodziną opon Goodyeara dla pojazdów ciężarowych i autobusów jest Ultra Grip, w której skład wchodzą opony na oś sterującą WTS, oś napędową WTD oraz niedawno wprowadzone na rynek opony naczepowe WTT. Goodyear oferuje 16 rodzajów ogumienia zimowego, w tym także opony miejskie. Asortyment Ultra Grip to według producenta najbardziej zróżnicowana oferta dostępna obecnie na europejskim rynku. Obejmuje wszystkie zastosowania opon zimowych.
Niezależnie od pory roku
Dotychczas nie opracowano jeszcze międzynarodowej definicji ogumienia zimowego do pojazdów dostawczych. W niektórych przepisach opony oznaczone M+S ("błoto i śnieg") lub podobne uznawane są za tego typu ogumienie. W ramach innych norm opona zimowa oznacza oponę zaprojektowaną specjalnie do warunków zimowych. Takie właśnie różnice stały się jednym z powodów, dla których firma Goodyear opracowała własną identyfikację wizualną w postaci konturu góry i płatka śniegu.
Opony zimowe znajdują zastosowanie nie tylko na ośnieżonych i oblodzonych powierzchniach. Ich konstrukcja sprawia, że sprawdzają się także w niskich temperaturach. W okresie zimowym tego typu opony wpływają też na większe oszczędności podczas jazdy. Według firmy Goodyear, z powodzeniem mogą być stosowane niezależnie od pory roku.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.